KEHAKATTED

12. Värvid ja mustrid.

Loomadel on aegade jooksul välja kujunenud kehavärvid ja mustrid, mis aitavad neil varjuda oma elupaigas.

Kuidas leida varju?
Jaga lastele loomade värvilised pildid ja maastikud.
Kuhu need loomad elama sobivad?
Lapsed peavad loomadele leidma kõige sobivama elupaiga.
Või joonistavad algul looma ja seejärel talle sobiva tausta.

Loomalaste mustrid.
Puuma
metssiga
metskits
hirv
linnupoegade vöödid ja tähnid (kajakatel, kurvitsatel, kanalistel)

Pilt - kadunud loomad.
Mis saab siis kui sinu loomaaia loomad on end ära peitnud?
Otsi nad üles!
Peitepildi joonistamine, kuhu joonistatakse võimalikult palju loomi.

Emakeel
Lugemise ja pikemalt kõlavate lihthäälikute märkimise harjutamine.

Töölehtedel on lugemismaterjali piisavalt (L. Tungla luuletus, V. Bianki lugu ja lõpuks ka harjutuses H. Männi luuletus).
Osa õpilaste suhtes on vaja kindlasti teha valik, et laps ei tunneks temale üle jõu käivat lugemismaterjali mahtu.
Pala "Triibud ja täpikesed" võimaldab jälle pöörata tähelepanu otsekõnele ning sobib hästi osalistega lugemiseks.
Jätkuvalt on tähelepanu all ka pikemalt kõlavad lihthäälikud, et harjutada nende pikkadeks ja ülipikkadeks eristamist.
Enne töölehe täitmist võiks õpetaja poolt pakutud sõnade baasil kollektiivselt harjutada ja teha tahvlile tabel, kuhu siis arutluse käigus kirjutada sõnad sobivasse lahtrisse (näiteks:  soomus, triibud, loomi, talleke, peegel, jääkaru, kaamel, linnud, pruun, kollane, siil, korralik, hall, lilla) .