MIS ON LIIK?

     Kord said kokku kaks teadlast.
     "Ma avastasin rabast kummalise taime," teatas üks teisele."Nimetasin ta huul-näärmeleheks, sest ta toitub putukatest."
     "Milline kummaline kokkusattumus,"hüüatas teine teadlane. "Ka minu uuritav ümar-kärbseleht suudab oma lehtedega putukaid seedida!"
     Teadlased otsustasid minna väliekspeditsioonile, et sarnaseid taimi lähemalt uurida. Peagi jõuti rabasse. Esimene teadlane tõttas otsemat teed huul-näärmelehe kasvukohta.
     "Siin mu kullakesed ongi, " hõiskas ta kohale jõudes.
     Teine teadlane kummardus põnevusega taimede kohale.
     "Aga need on ju ümar-kärbselehed," teatas ta.
     Mõlemad mehed olid uurinud üht ja sedasama taime!
4-9-1-2.jpg (28858 bytes)

      Alguses said kõik elusorganismid oma nimed välimuse järgi.

1.Kuidas võidi nimetada elusolendeid, keda näed piltidel?
Võrdle oma nimesid teiste laste poolt antud nimedega.

4-9-1-4.jpg (18890 bytes)



..............................................
..............................................
..............................................
4-9-1-3.jpg (19690 bytes)


.............................................
..............................................
..............................................
4-9-1-5.jpg (35614 bytes)
.............................................
..............................................
..............................................

     Nimedega tekkis palju segadust. Kui kaks teadlast kokku said, ei teadnud nad kunagi kindlalt, kas nad räägivad ikka samast loomast või taimest.
     Seepärast otsustas Rootsi teadlane Karl Linne luua parema looduse liigitamise süsteemi.
    
2. Milliste liiginimede all tuntakse ülemistel piltidel olevaid elusolendeid?
a)...........................................................................................................................
b)...........................................................................................................................
c)...........................................................................................................................