Pärast janu kustutamist mindi edasi teisele jõekaldale. Siin kasvasid kõrged punasetüvelised männid.
     "Kas teate, et männid kasvavad kõige vaesema mullaga paikades Eestimaal, " seletas õpetaja.
     "Kuidas nad toime tulevad?"
     "Kui männi juur mullast lahti kaevata, on näha, et see on mähitud otsekui hallika vildi sisse. See on seeneniidistik. Paljudel taimedel on juurte küljes juurekarvad, millega nad imavad mullast vett. Männijuurtel neid pole, nende aset täidavad seeneniidid.
    Ilma seente abita sureks mänd janusse. Aga männi ja seente koostööst on kasu ka seentele. Nemad saavad männi juurtelt mõningaid oma eluks vajalikke toitaineid."
     "Kas teate, milliste seentega männid kooselu elavad?"
     "Noh, kindlasti männiriisikaga," pakkusid poisid.
     "Seeneliike, mis mändide lähedal kasvavad, on kokku ligi viiskümmend," teadis õpetaja.

     Metsaservadel torkasid silma kassikäpa hallikasroheliste karvaste lehtedega väiksemad või suuremad kogumikud. Kassikäpa pehmed õied meenutasid tõesti väikese kiisu käpakesi.
   "Kas teate, milliseid suuremaid loomi elab männikutes?" küsis õpetaja.
     "Ma olen kuulnud, et põdrad armastavad süüa noori männikasve," ütles keegi.
     "Oi, vaadake, kelle urud siia liivakaldasse on kraabitud," hüüdsid tüdrukud.
     "See peab olema kas rebane või mäger," oletas õpetaja.
     "Ega hõredad männikud polegi loomadele kuigi turvalised. Männikusse tulevad loomad peamiselt toitu otsima ja pulmamänge pidama. Metsised ja tedred kogunevad kevadeti päikesepaistelistele lagendikele mängupaikadesse.
     Sügiseti võib siin näha ka sokkude ja põdrapullide heitlusi."
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
..............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
..............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
..............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................
..............................................
...............................................
...............................................
...............................................
...............................................


2. Siia kirjuta omal valikul ühest elusolendist, keda lapsed oma matkal veel vaatlesid.
Millisesse elusolendite rühma uuritav kuulub?

.......................................................

..............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
..............................................................................................................................